Hörrni!

Okej, nu börjar den jobbigaste delen av veckan, helgen.
När man som regel går och köper massa gottis på affären och mumsar i sig på fredag/lördagkväll framför en bra film. Eller festar varav på förfesten finns det massa chips och liknande. Hur ska man stå emot?

Detta är inte jag nån expert på. Verkligen inte. Har väldigt lätt att "smygäta" när ingen ser, då känns det liksom lite bättre. För då vet ingen, förutom jag. Men hur dumt är inte det, egentligen? För när du väl tagit en godisbit är det svårt att inte ta 2,3 eller 10. 

Jag har en dag då jag får unna mig saker. Såsom mörk choklad, vaniljkesella, nötter etc. Försöker verkligen att inte äta detta på andra dagar. Ibland kan det bli hela helgerna, men jag har som mål att endast äta det 1 dag i veckan. För det är nyttigare än godis, men inte jättenyttigt. Och om jag inte äter nåt godis så blir detta som mitt godis. Men om jag väl smakat en bit ljus choklad, så smakar dendär mörka chokladen rent ut sagt skit.

Förra veckan fuskade jag VARJE dag, denhär veckan har jag inte fuskat en enda gång. Och det är jag stolt över. Och jag vill verkligen klara denna vecka utan att fuska någonting. Det skulle kännas så himla bra för mig. Jag skulle vara väldigt stolt över mig själv. Sen börjar det om på måndag :) 

Känner ni er stolta när ni tackat nej till dendär chokladbiten eller bullen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0