LOW CARB HIGH FAT

Den 17/1 började jag med LCHF, vilket innebär som ni förstår på rubriken, lite kolhydrater och mycket fett. Du kan äta god fet mat, samtidigt gå ner i vikt. I början tänkte jag att då kan man ju nästan inte äta nånting. "Vad ska jag ha till dendär kycklinggrytan tillexempel?" Enkelt! En god sallad. "Tacos då?" Skippa brödet. Inte svårare än så. 

Det är verkligen inte en dans på rosor jämt. Jag har fuskat, X antal gånger.
Men det har varit då jag ätit för lite mat, för när man äter tillräckligt, då är man mätt länge och får inte domdär blodsockerfallen som man annars lätt kan drabbas av.
Jag är en riktig frukostmänniska som ÄLSKAR rostat bröd och oboy
Men efter någon/några veckor försvinner suget allt mer och du tänker inte tanken att du ska äta dendär rostade mackan. 

Nu när jag gått på LCHF i cirka 2 månader känner jag stor skillnad.
Jag har fått mycket mer energi, är gladare och sällan jättehungrig.
Många säger att sötsuget försvinner helt med LCHF.
Det tycker dock inte jag stämmer. Det är de som har varit och är svårast för mig.
Att inte äta dendär bullen eller chokladbiten. Det är en stor utmaning.

Jag har, det senaste året gått upp några kilon. Jag är inte tjock, men jag trivs inte med hur jag ser ut i dagsläget. Och det syns på utsidan, om man inte trivs på insidan. Jag vill inte väga 45 kilo och vara en pinne, utan vill vara hälsosamt smal, utan att svälta mig själv. 

Så, med LCHFdieten och träning ska jag nå min målvikt som är 50 kg.

Men det första målet jag har är att väga 54 kg den 31 mars. Och det ska jag klara!

Hur? Häng med och se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0