Mat & Träningsdagbok

Varje dag skriver jag ner exakt vad jag ätit till frukost, lunch, middag, kvällsmål, samt hur jag har tränat. Sedan har jag olika mål varje vecka, så de mål jag klarat får jag "kryssa i". Ett mål kan vara allt ifrån att inte äta något godis, till att träna ett visst antal timmar eller dricka 1 liter vatten per dag. Försök att ha specifika mål, då blir det lättare att "klara". Jag kryssar även i varje dag jag klarat utan kolhydrater + sötsaker. Det behövdes mest i början för att bli motiverad.

Detta fungerar jättebra för mig som motivation.
Då blir det liksom en börda att skriva ner om jag har ätit en bulle eller liknande.
Sen får man mer översikt. Om du tillexempel inte går ner i vikt trots att du går på en diet för exempel. Du kanske dricker massa läsk/saft eller liknande som du inte ens tänker på? Slinker det ner ett glas juice (som det är MASSA socker i)? 

Men det är ett tips till alla er där ute som vill nå ett mål.
Ha mål för varje vecka. Relevanta mål. Inte att du ska gå ner 3 kg t.ex.
Ha mål som du vet att du kan klara :) För DU kan klara det!!!

Om jag kan, kan du.


KRAM♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0