Min mage

Bilden gör sig dock inte rättvis tycker jag.
Här ser man inte alla "skavanker".  Dom ska bort!

Sedan jag började med LCHF har jag märkt stor skillnad på min mage. Jag har, det senaste året/åren haft stora problem med uppsvälld mage. Det ser ut som att jag är gravid. Jag har inte vetat om det är för att jag är laktosintolerant eller om det är något annat. Det går ofta i perioder. Men sen jag började med LCHF så har detta försvunnit mer och mer. Och det är jag väldigt glad för :) Förra veckan fuskade jag VÄLDIGT mycket, åt en bulle en dag, en donut en dag etc etc. Och då fick jag ont i magen efteråt och blev uppsvälld som en ballong. När jag bokstavligen tryckt i mig sötsakerna så tänkte jag nu får det vara nog. Men ändå gör man samma misstag igen. 

Jag har, hela mitt liv, varit en riktig godisgris. När jag gick på högstadiet köpte jag godis VARENDA dag, bakade kladdkaka när jag kom hem. Åt oboypulver. Jag har aldrig klarat att vara utan godis i ett år, som många gjorde när man var yngre för att få pengar. Aldrig ens tänkt tanken. Så det är min största utmaning, att låta bli godsakerna, och oboyen ;) 


Mitt tips, för att hålla sig borta från sötsakerna, i början iallafall, är att låta bli ALLT. Även fast exempelvis funlight innehåller 0 kolhydrater, så är det sött. Och om du äter/dricker något sött vill man oftast ha mer. Du kanske kan unna dig ett glas cola zero på lördagskvällen och inte varje dag? :) 

Man måste bryta gamla mönster för att skapa nya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0