Träning

Nu har jag just varit och avverkat dagens träningspass.
Idag blev det 40 minuter på crosstrainern och 40 minuter mage/rygg.
Innan jag tränar (när jag tränar på morgonen) dricker jag en kopp kaffe med mjölk.
Om jag är hungrig när jag vaknar då, får jag en mättnadskänsla, plus att jag blir pigg.
Så det är ett tips om ni ska träna och känner er orkeslösa. Drick en kopp kaffe.
Det gör jag jämt före träningen, om du känner dig slö i kroppen så får du en koffeinkick!

När denna dag är slut så kommer jag även ha powerwalkat cirka 1h 40 minuter.
Så dagens träning blir alltså 3 timmar. Rätt bra enligt mig. 

Jag har mest energi när jag tränar på morgonen. Man är inte trött för att man har varit på jobb/skola och du har hela dagen framför dig. Har du inte råd med ett gymkort? Då går det alldeles utmärkt att träna hemma. Det finns massvis med styrkeövningar du kan göra hemma. Sen är det bara att snöra på sig skorna och gå ut på en powerwalk/springtur :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0